Privacy verklaring
Privacyverklaring – Horizon Schoonmaak
Laatst bijgewerkt: 22-07-2025
Bij Horizon Schoonmaak hechten wij grote waarde aan de bescherming van uw privacy. In deze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen, met welk doel, en hoe wij zorgvuldig met uw gegevens omgaan. Deze verklaring is van toepassing op al onze diensten en communicatie, zowel via de website als persoonlijk of telefonisch contact.
1. Wie zijn wij?
Horizon Schoonmaak
Assenstraat 78, 7411VM Deventer
KvK-nummer: 91364973
E-mailadres: info@horizonschoonmaak.nl
Telefoonnummer: 0570 238 800
Website: www.horizonschoonmaak.nl
2. Welke persoonsgegevens verzamelen wij?
Wij verwerken uitsluitend gegevens die nodig zijn voor een correcte uitvoering van onze dienstverlening. Het gaat onder andere om:
- Uw voor- en achternaam
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Betalingsgegevens
- Bedrijfsnaam (indien van toepassing)
- Gegevens over uw wensen of afspraken met betrekking tot schoonmaakdiensten
- (Geanonimiseerde) gegevens over websitebezoek en klikgedrag
3. Waarom verwerken wij uw gegevens?
Wij gebruiken uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
- Het opstellen en versturen van offertes en facturen
- Het uitvoeren van de overeengekomen schoonmaakdiensten
- Contact opnemen over afspraken of wijzigingen
- Het verwerken van betalingen
- Voldoen aan wettelijke verplichtingen (zoals de administratie- en bewaarplicht)
- Analyse en verbetering van onze website en dienstverlening
4. Delen wij uw gegevens met derden?
Wij verstrekken uw persoonsgegevens niet aan derden, tenzij dit strikt noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. In voorkomende gevallen delen wij gegevens met:
- Onze boekhouder of accountant
- Betaaldiensten of boekingssystemen
- Softwareleveranciers (alleen met verwerkersovereenkomst)
Wij zorgen er altijd voor dat uw gegevens veilig en vertrouwelijk worden behandeld.
5. Hoe lang bewaren wij uw gegevens?
Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor het doel waarvoor ze zijn verzameld. De bewaartermijnen zijn:
- Klant- en facturatiegegevens: maximaal 7 jaar (conform fiscale verplichtingen)
- E-mailcommunicatie: tot maximaal 2 jaar na het laatste contact
- Ingevulde contactformulieren: tot maximaal 6 maanden na afhandeling
6. Cookies en gebruik van onze website
Onze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies om de site goed te laten werken en inzicht te krijgen in het gebruik ervan. Voor het gebruik van trackingcookies vragen wij vooraf uw toestemming.
U kunt uw cookie-instellingen altijd wijzigen via uw browserinstellingen. Indien u cookies uitschakelt, kan dit invloed hebben op de werking van de website.
7. Beveiliging van uw gegevens
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, misbruik of onbevoegde toegang. Enkele voorbeelden:
- Versleutelde verbinding (SSL) op onze website
- Beveiligde opslag en toegangsbeperking
- Toegang tot gegevens alleen door bevoegde medewerkers
8. Uw rechten onder de AVG
U heeft op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) de volgende rechten:
- Recht op inzage in uw persoonsgegevens
- Recht op correctie van onjuiste gegevens
- Recht op verwijdering van uw gegevens (indien wettelijk toegestaan)
- Recht op beperking van de verwerking
- Recht op overdraagbaarheid van gegevens
- Recht om bezwaar te maken tegen verwerking
U kunt een verzoek indienen via info@horizonschoonmaak.nl. Wij reageren binnen 14 werkdagen.
9. Klachten
Indien u een klacht heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens, verzoeken wij u om dit eerst bij ons te melden. Komt u er met ons niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens via www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.
10. Wijzigingen in deze verklaring
Wij behouden ons het recht voor deze privacyverklaring te wijzigen. De meest actuele versie vindt u altijd op onze website. Wij raden u aan deze verklaring regelmatig te raadplegen.


